BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, February 5, 2009

Perak Haru-Biru

Semalam dapat msg dari adik mengatakan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak tumbang. Terus aku telefon mak untuk membincang isu terbaru ini. Mak dan ayah tidak senang duduk mendapat berita di Perak. Mana tidaknya, negeri kelahiran mereka, sensitivitinya lebih :)
Apa sebenarnya yang terjadi pada Perak? Adakah berlaku pakatan jahat dan kotor untuk menjatuhkan Kerajaan baru disana? Ermm...nampaknya kerajaan terbesar di Malaysia semakin terdesak! Kesian.. Jangan bermain api dengan raktyat...bahaya. Rakyat mampu ubah segalanya, kuasa terbesar adalah pada tangan rakyat itu sendiri. Kerajaan Malaysia patut tahu dan belajar dari kesilapan dulu. Baru sedikit rakyat menyergah, belum lagi kami menerkam. Hati-hati bermain dengan rakyat, kami mahu hak kebebasan, kami mahu satu pembaharuan/reformasi, kembalikan semula hak pelajar universiti dalam berpolitik. Kamilah pencetus generasi yang akan memelihara dan mentadbir negara Malaysia ini. Benar kata Datuk Seri Nizar Jamaluddin, Menteri Besar Perak. Bahawa Pakatan Rakyat masih sah dan tiada sebab untuk beliau meletakkan jawatan seperti yang disarankan Najib Altantuya, ops maaf...Datuk Seri Najib Tun Razak. Sabar Datuk Najib ye, kita sama-sama tunggu perkenan dari Sultan Perak samada untuk membubarkan dewan undangan negeri. Mana boleh menentang perlembagaan, Datuk bukankah bakal Perdana Menteri. Seorang pemimpin harus bersabar, harus ada rasa hormat yang tinggi dalam diri. Jangan hentam kormo sahaja. Kalau sikap negatif sudah ditunjukkan oleh bakal Perdana Menteri kita, bagaimana kita sebagai raktyat mahu ada rasa percaya dan hormat dengan seorang pemimpin yang sedemikian rupa. Jangan sampai dapat surat undi tidak percaya, susah nanti nak naik pangkat. Apa-apa pun yang terjadi, kita hanya mampu tunggu dan lihat. Kita sama-sama doakan kesejahteraan Perak agar kerajaan Pakatan Baru akan terus memerintah negeri Perak. Kami bukan mahu melawan Kerajaan terbesar Malaysia, tapi kami mahu sedikit perubahan, kami mahu lihat bagaimana kewibawaan kerajaan Pakatan Rakyat memerintah. Kerajaan Malaysia patut beri sedikit ruang dan peluang pada mereka untuk memerintah. Jangan GILA KUASA, orang akan menyampah. Rakyat pemerhati dan kami ada hak untuk mengundi lagi jika tiada sebarang perubahan dilakukan untuk kebaikan rakyat. Jadilah kerajaan yang adil, yang mampu memikirkan soal rakyat dan negara sepenuhnya. Jangan asyik memikirkan soal remeh-temeh perebutan pangkat, fitnah liwat, main lompat-lompat, nak duit cepat, tolonglah fikir tentang rakyat. Dan pesanan untuk bakal Perdana Menteri kita, jangan dok sibuk pusing sana, pusing sini, teruskan agenda nak memartabatkan negara dan rakyat, kes anda dengan orang yang dah mati pun tak habis lagi, tergantung..jangan dok sibuk hal lain, Pak Lah relaks jer, itu sifat ketenangan Pak Lah. Respect juga rakyat pada Pak Lah. Saya menyampaikan pesanan Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui msg Keadilan: "PERTAHANKAN KUASA RAKYAT. SAYA BERSAMA MB PERAK DAN PAKATAN RAKYAT HARI INI (Khamis) DI IPOH PUKUL 7.30MALAM, SAYA YAKIN INSYAALLAH RAKYAT YANG MENENTUKAN." Apa pun yang terjadi Pakatan dan juga Rakyat sendiri berpendirian bahawa pilihanraya harus diadakan untuk tentukan mandat baru. Takbir! ALLAHUAKBAR!!!!

(^_^)kadang-kadang takut juga nak lantang bersuara, takut masuk ISA tak pasal-pasal. Maklumlah kita ni masih belajar, pantang melawan Kerajaan, surat amaran dah sampai.huhu...takutnya. Permintaan dari ramai suara-suara pelajar universiti: JANGAN SEKAT PENDIRIAN KAMI DAN HAK KEBEBASAN KAMI BERSUARA! Yeah...lega aku! nampak sangat aku nih penyokong berhaluan kiri...hehe. peduli ape aku.

Ya Allah...Kau tunjukkan kebenaran dan Kau hancurkan segala kebatilan dan kejahatan yang wujud dari tangan-tangan manusia itu sendiri. Selamatkanlah Pakatan Rakyat. Amin....

0 comments: